5 Nap a Városban

5 Szeles Nap Chicagoban!

2017. március 19. - villgabor

Újra az Egyesült Államok felé vettük az irányt ezen a héten, és egészen az ország Észak-Keleti régiójának egyik legszebb városába látogattunk, Illinois államba, Chicago-ba! Ahogy az elmúlt 4 hétben, most is, hét közben már láthattátok a Facebook oldalunkon, hogy merre jártunk, de most lássuk részletesen ezt a bizonyos 5 napot!

A városról röviden:

A város éghajlata nagyon hasonló hazánkéhoz, talán pár fokkal hűvösebb.  Télen a legalacsonyabb átlaghőmérséklet -10 fok, nyáron pedig a legmagasabb átlag 30 fok körüli. Chicago a Michigan tó partján fekszik, és sokszor emlegetik úgy, mint a „szelek városa” (bár nem a legszelesebb amerikai városról van szó, de azért rászolgált a nevére). Talán az első dolog, ami sokaknak eszébe juthat a város neve hallatán, a világhírű kosárlabda csapat, a Chicago Bulls, és a szintén nagy ismertségnek örvendő, legendás játékosuk: Michael Jordan.  Magyarként sokan szeretjük a nagy édesvizű tavakat, hiszen itt van nekünk a Balaton, de Chicago lakosai számára egy tenger nagyságú tó áll rendelkezésre, melyet ki is használnak! Mi is így fogunk tenni, már rögtök az első napon.

Szállásunkat érdemes a belvárosban a tóparttól nem messze, a Chicago folyó(rendszer) torkolatának vonzásában megválasztani. Itt lesznek a legdrágábbak a szállások, de cserébe minden látnivaló gyalog távolságra lesz tőlünk (mi ezért egyáltalán nem is használtunk még tömegközlekedést sem, ezzel viszont így spóroltunk!)

1. Nap: Part & Strand

Az első nap, miután megérkeztünk és elfoglaltuk a szállást, első utunk a North Avenue Beach felé vezet. Mivel a szállásunk a „Magnificent Mile” (később lesz még róla szó) közelében volt, így a strand felé vezető út alatt, végigsétálhatunk a felhőkarcoló rengeteg egy kisebb részén. Nagyon érdekes látvány a modern épületek közt, egy ősréginek tűnő víztorony kastélyt megpillantani.  A parton végigsétálva tényleg olyan érzése van az embernek, mintha az óceán mellett lenne, amíg a szemünk ellát csak víz, víz és víz, ami ráadásul annyira tiszta, hogy 2-3 méteres mélységbe is lelátni.  Visszatekintve a városra, a fent látható látványban lehet részünk. És ha valakinek eddig nem lett volna meg a tengerpart feelingje, hát a North Avenue Beache-en meglesz! Homokos strand, röplabda pályák, sőt még Jet Ski-t is bérelhetünk! Élvezzük ki a pillanatot, és teljen pihenéssel a nap hátralévő része.

1. Nap: Hancock Tower, Magnificent Mile, Lakefront trail

A John Hancock torony a város egyik jelképévé vált az évek során. Az épület tetején természetesen egy kilátót találhatunk, amit egy kis érdekességgel spékeltek meg. Úgy alakították ki az ablakokat, hogy pár fokkal meg vannak dőlve kifelé és az ott bámészkodók rá tudnak hasalni. Tériszonyosoknak külön élmény lehet! De ha csak a kilátás érdekel minket, és megspórolnánk az amúgy 20$/fős belépőt, akkor külön felmehetünk a toronyban található sky bárba, ahol egy ital elfogyasztása mellett gyönyörködhetünk a panorámában. Életünk egyik legdrágább kólája lesz, de ha (bár nem túl etikusan) többen összedobtok egyre, akkor jóval olcsóbb lesz ez a kiruccanás.

Ezután irány a Magnificent Mile-nak -káprázatos mérföldnek- nevezett út, mellyel a vásárlás szerelmeseinek kedvébe járnánk. Ez az út olyan Chicago-nak, mint New York-nak a 5th Avenue. Világmárkák boltjai amerre a szem ellát, akár több 1000$-os táskákra is költhetünk a luxusmárkák boltjaiban, azonban ha nem érezzük magunkat milliomosnak, térjünk be egy Ross vagy TJ Maxx üzletbe. Akik még nem jártak Amerikában, azoknak valószínűleg nem mond egyelőre sokat ez a két üzlet. Azt kell tudni ezekről a boltokról, hogy felvásárolják a világmárkák kifutott kollekcióit, majd saját árcédulájukat rátűzve adják tovább. Itt vadászni kell a jó méretet illetve a márkákat, de ha ügyesek vagyunk, akár az eredeti ár töredékéért is vehetünk egy Ralph Lauren inget, vagy Under Armour edző szettet, vagy akár Fossil órát.

Ha kivásároltuk magunkat, irány a tó déli szakasza, ahol döntés előtt állunk: még több sétálgatás vagy biciklibérlés (hasonló konstrukcióval találkozhatunk, mint itthon a bubi). A Lake Front Trail-nek nevezett szakaszon eljuthatunk a Shedd akváriumig és az Adler planetáriumig.

1. Nap: Gastro túra – Marha szendvics, Sajttorta, Popcorn, Pizza

Miután tegnap lejártuk a lábunk és rengeteg kalóriát égettünk, a harmadik napon egy gastro túrát tartunk. A város rengeteg lehetőséget kínál a jobbnál jobb ételek szempontjából, de mi most a következő 4-et ajánlanánk.

Reggeli: jöhet egy kis Marha szendvics – de nem akármilyen!

Al’s Beef szendvicsének története egyszerű. A tulajdonos rájött, hogy ha papírvékonyra szeletelik a marhahúst, akár tízszer annyi vendéget is ki tudnak szolgálni, ugyanannyi hússal. A marha 4 órán keresztül, kis lángon egy speciális gravy szószban párolódik és puhul porhanyósra. Ezt követően egy éjszaka alatt lehűtik és másnap reggel papírvékonyra szeletelik. A hús belekerül egy olasz bagettbe, egyenesen a szószból, édes és csípős paprika a tetejére, majd az egész szendvicset, úgy ahogy van, belemártják az eddig is emlegetett gravy szószba. Isteni!

Ebéd: jöhet végre a híres-neves chicago-i fordított pizza!

Ha ilyen pizzára vágytok, akkor irány a Gino’s East! És, hogy mit rendeljetek itt? Gino’s Meaty Legend (húsos legenda) és abból is a legnagyobbat. A fordított Gino’s Meaty Legend pizza a következőképp készül: 1 kg tészta, egy mély tortaformában, a széleit magasra húzzák. Az aljára kerül a szeletelt mozzarella sajt (fél kg). Ezután jöhet 2 kg hús (darált hús, kanadai bacon, pepperoni). Erre jön a paradicsomszósz, végül egy kis bacon morzsa és romano sajt. Ez a pizza több, mint két és fél kilót nyom! Életemben nem ettem még ennél finomabb pizzát (másnap, kihűlve is még fantasztikus!)

Uzsonna: Sajtorta gyár futószalagja

A sok sós után jöhet egy kis édesség, ehhez vissza kell sétálnunk a Hancock toronyhoz. Az épület legalsó szintjén, kívül találjuk a Cheesecake Factory chicago-i üzletét. Amerikában nagyon nagy népszerűségnek örvendő étterem láncában több tucat sajttorta közül választhatunk. Az egyszerű alap torta mellett, olyanokat is választhatunk, amikről még csak nem is álmodtunk.

Vacsora: ilyen popcorn-t még nem ettél!

A városban elég sok helyen találkozhatunk a Garret Popcorn bolttal. Nagyon nehéz nem rájuk találni, ugyanis utcákkal arrébb már lehet érezni az illatokat. Óriás szemű popcornok a világ legkülönbözőbb ízeiben. Sajtos, vajas, pekándiós, karamellás, kesudiós, buffaló sajtos stb. Mi a sajtost és a karamellásat próbáltuk ki, mondanom sem kell, hogy az itthon sajtos popcornként kapható valami, össze sem hasonlítható ezzel. Egy szó róluk, ami mindent elárul: Abbahagyhatatlan!

1. Nap: Navy Pier, a Bab, River Walk, Navy Pier

Az utolsó előtti nap irány a város mólója, a Navy Pier. Az 1 kilométeres mólónak saját (ingyenes) buszjárata van, ami a bejárat és a legvége között ingázik. Találunk itt éttermeket, kávézókat, sőt egy kis vidámparkot is, óriáskerékkel a közepén, de akár hajótúrákra is befizethetünk, vagy óriás halakat is etethetünk. Gyönyörű a város a mólóról visszatekintve, de erre még este visszatérünk, ugyanis nem most jártunk itt utoljára.

Innen átsétálunk a város ikonikus jelképéhez, a világ leghíresebb babjához, ami valójában nem is bab. A Cloud Gate (tükörfordításban felhő kapu) egy vízcsepp formájú tükröződő műalkotás. Remek képeket lehet csinálni, illetve hosszú perceken át lehet bámészkodni a téren. Be is lehet menni alá, onnan még különlegesebb a látvány!

Irány a River Walk. A várost autópálya módjára keresztbe szelő Chicago folyó mindkét oldalán sétáló ösvény van kialakítva. Egyfelől ismét gyönyörű képet fest a felhőkarcolók egekbe nyúló látványa, mely a nagyváros érzését adja, de közben mégis a faligetek között sétálgathatunk. Egy-egy kávézót illetve bárt is találunk útközben, érdemes beülni kicsit és csak élvezni a szép napot. A hidakra is érdemes felmenni útközben, és úgy végignézni a folyón, hogy merről jöttünk és merre mehetünk még.  Várjuk meg a naplementét, és úgy sétáljunk vissza a Navy Pier-re, teljesen más élmény lesz ugyanaz az út.

És ha már más élményről van szó, a Navy Pier is teljesen más lesz sötétedés után. Még több élet, még több fény és villogás, zene és tánc. A látvány, ami ilyenkor fogad, ha visszanézünk a városra, egyszerűen magával ragadó. Személy szerint én ebben a pillanatban döntöttem el, hogy még vissza fogok jönni Chicago-ba!

1. Nap: Parkok és magasság

Az utolsó napunk egy könnyed parkban sétálgatós nap lesz. A Cloud Gate közvetlen szomszédságában találunk egy egybefüggő parkrendszert: Millennium Park, Grant Park, Maggie Daley Park. Érdemes itt töltenünk a délutánunkat. A Millennium Parkban található a Jay Pritzker Pavilion, ami 11.000 fő befogadására képes szabadtéri szimfonikus zenekar otthona. Emögött található a Harrys színház. Ha innen délre indulunk, eljutunk az óriási Buckingham szökőkúthoz.

A késő délutáni programunk pedig a Willis Torony. A kilátó a 103. emeleten található, ez a legmagasabb pontja a városnak, ahova turistaként fel lehet jutni. A Hancock torony aprónak tűnik ebből a magasságból, melynek a kilátója a 94. emeleten van. Ez a torony is tartogat némi különlegességet. 3 üveg kalitkába lehet kiállni, ahol szó szerint a talpunk alatt érezhetjük a mélységet. Leírva nem tűnik nagy számnak, én sem vártam tőle sokat, de mégis, amikor az ember kilép egy átlátszó felületre a 103. emeleten, beleborzong, még akkor is, ha nem tériszonyos. Mindenképp várjuk meg a naplementét fenn a kilátóban, ugyanis időkorlát nincs. És ha ki tudtuk várni, ilyen látványban lehet részünk:

Ez lett volna a mi 5 napunk a Szelek Városában, Chicago-ban! Ti hogy töltöttétek el, illetve hogy töltenétek el az időtöket ebben a csodás amerikai városban?

Jövő héten kicsit rendhagyó módon Olaszországba utazunk és megmutatjuk, hogy tölts el 5 napot Toszkánában!

Erről már holnaptól láthattok képeket a Facebook oldalunkon: https://www.facebook.com/5napavarosban/

Az eddigi útjainkról pedig a Pinterest oldalunkon láthattok képeket: https://hu.pinterest.com/5napavrosban/

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trópus 2017.03.20. 20:38:32

Úgyúgy. A babot meg lehet nézni akármikor, kivéve, ha épp trump ellenes tüntetés van, akkor pont le volt zárva az egész, hogy rohadjanak meg.