5 Nap a Városban

Út a három folyó városába - 5 nap Passau

2017. április 09. - cs_zita

Ezen a héten Németországba látogattunk, Bajorország szívébe, Passau városába. Ez a kis meseváros csupán 6 órára van Budapesttől autóval vagy vonattal, a látnivalókért olvass tovább! Készültünk egy kis meglepetéssel is.

Passau Németország dél-keleti részén, a cseh határtól kb. 60 km-re, a német-osztrák határon található. 50 000 lakosából kb. 10–12 000 diák, ez egy nagyon pörgős, élhető és szerethető városka. Három folyó, a Duna, az Inn és az Ilz találkozásánál helyezkedik el, ezért is nevezik „Dreiflüsselstadt”-nak, azaz „a három folyó városának”.

Passauban rengeteg a turista, ott jártunkkor a hangulatos kis kávézók, éttermek mind tele voltak. Az emberek nyugodtak és kedvesek – a napsütésben még a buszsofőr is mosolygott ránk. A helyiek mentalitására vall, hogy amikor a buszon véletlenül egyikünk rálépett egy idősebb úr lábára, még ő kért tőlünk bocsánatot, végül egész úton beszélgettünk vele.

Bár a város jóval kisebb, mint eddigi úticéljaink, mégis tele van látnivalóval, történelmi emlékekkel. Megtudtuk, hogy a városháza mellett található Hotel Wilder Mann például Sissi pár napos idelátogatásának emlékét őrzi, aki inkognitóban szeretett volna eltölteni néhány napot a városban (nem sikerült neki), egy másik történet szerint pedig gyerekkorában Adolf Hitler is itt élt 2 évig – az már talán inkább csak legenda, hogy az ún. Ortspitzénél, a város csúcsánál beleesett és majdnem belefulladt az Inn folyóba.

Nézzük, mi mindent találtunk itt!

1. nap - nézelődünk a Veste Oberhausból

Első napunkat rögtön az egyik legnevezetesebb látványosság meglátogatásával kezdtük. A három folyó összefolyása ugyanis a város felé magasodó Veste Oberhausból tekinthető meg. A vár 1219-ben püspöki várnak épült, ma múzeumként és képtárként üzemel. Érdekesség még az épületen látható évszám, aminek a beazonosítása bizony rajtunk is kifogott:

Ez nem 1899 és nem is 1999, hanem 1499 – a püspöki vár egyik újjáépítési dátuma.

A múzeumon és panorámaponton kívül egy étterem is található helyi finomságokkal és helyi sörrel. Innen is gyönyörű kilátás nyílik a Duna és az Inn által körülölelt óvárosra - mi egy óriási fagyikehely társaságában ismerkedtünk a látvánnyal!

2. nap - milyen lehet a belváros?

A következő napunkon a belváros nevezetességeinek feltérképezése volt a cél. Az óvárosban népszerű látnivaló az Ortspitze, azaz a város „csúcsa”, ahol az Inn és a Duna összeér.

Meglátogattuk Passau városházát is, aminek oldalán a valaha volt legmagasabb árvíz szinteket követhetjük nyomon: a 2. legmagasabb vízállást 2013-ban mérték.

Nem maradhatott ki a Szent István dóm sem, ami jellegzetes, fehér falaival és zöld kupoláival a város jelképe – minden szuveníren megtalálható. Itt van a világ legnagyobb templomi orgonája, tényleg hatalmas!

3. nap - felfedeztük a művésznegyedet

Passau belvárosában bolyongva rábukkantunk a helyi művésznegyedre is! Az aszfaltra festett piros-fehér kockák jelzik azokat az utcákat, ahol valamilyen művészeti tevékenységet folytató üzletre vagy egy kis galériára lelhetünk. A szűk utcák házai között festett esernyők játszanak velünk. Itt egy fél napot el lehet kávézgatni bőven, minket elvarázsolt!

4. nap - templomok és magyar kötődés

A városban van eltemetve első magyar királynénk, Bajor Gizella, aki Aba Sámuel halála után menekülni kényszerült, és Passauban telepedett le. 1065-ben bekövetkezett haláláig a passaui kolostorban élt apátnőként, majd rendfőnök-asszonyként. Sírja ma a magyar turisták számára népszerű zarándokhely, a róla elnevezett templom egy díszes üvegládában őrzi a csontjait.

Ezen a napon egy másik vallásos emlékhelyre is ellátogattunk. Passauban az Inn túloldalán található a Mariahilf templom, amely szintén népszerű zarándokhely Németországban. A hozzá kapcsolódó kultusz egy festmény miatt alakult ki, aminek másolata 1622-ben került Passauba. A Szűz Mária képnek tulajdonított csodák és egy látomás hatására építették meg a Mariahilf kegytemplomot.

5. nap - Wurst, Weißbier és az összes finomság

Utolsó napunkra hagytuk a gasztronómiai élvezeteket. Megtudtuk, hogy egy tipikus bajor reggeli a Leberkäse édes mustárral és pereccel, megismertük a Weißwurst-ot, avagy a fehér színű virslit, imádtuk. Estebédre betértünk a belváros egyik legnagyobb éttermébe, a Bayerischer Löwe-be, ahol megkóstoltuk a helyi specialitást: sertéssült sörszószban, zsemlegombóccal és bajor káposztasalátával. Utánaküldtünk néhány pohárral a helyi sörökből (különösen ajánljuk az Innstadtot és a búzasöröket), és rájöttünk, hogy mozdulni sem bírunk.

Közben tovább tanultunk bajorul. Megtudtuk, hogy az „i mog di” kifejezés nem más, mint az „Ich mag dich” (=szeretlek), csak bajor dialektussal kiejtve és leírva. A facebookon posztolt táska feliratának megfejtése pedig a következő: Meine andere Tasche ist eine Louis Vuitton (=a másik táskám Louis Vuitton). Egy kis bajor humor!

Végül ígértünk egy kis meglepetést!

Ha valaki Passau-ban jár, semmiképp ne hagyja ki Bajorország fővárosát, Münchent. Közvetlen vonatjárattal mindössze 2 óra az út és garantáltan megéri, kipróbáltuk. Idő szűkében csak egy rövid napot tudtunk itt tölteni, de így is sikerült pár dolgot megnéznünk.

A Szent Péter-templomból a város teljes panorámája és az apró részletek is elénk tárultak.

A Hofbräuhaus-ban 1589 óta folyik a sör, amit a helyiek népviseletben fogyasztanak.

A nap végén pedig az Englischer Garten-ben pihentünk meg a fűben.

Továbbra is várjuk a Ti élményeiteket és véleményeteket kommentben.

Maradjatok velünk jövő héten is, nem megyünk messzire, a szomszédos Svájcot látogatjuk meg. Irány St. Gallen! Kövessetek minket facebookon és pinteresten is.

facebook.com/5napavarosban

hu.pinterest.com/5napavrosban/

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ubulkam · http://ubulkam.blog.hu 2017.04.11. 14:32:03

Remek írás, jó képekkel. Nyáron itt indul a biciklitúránk, már kíváncsian várom.