5 Nap a Városban

Hétvégi kiruccanás Velencébe!

2017. május 07. - schrekuci

Velence: A lagúnák városa. Egyszer mindenkinek látnia kell ezt a csodás Olasz várost és most megosztjuk Veletek élményeinket. Gyertek Velünk és töltsünk el – most rendhagyó módon – 3 napot Velencében!

Aki az igazi Olasz életérzést keresi, olyan szempontból csalódnia kell, hogy a városban leginkább turisták grasszálnak fel alá a csatornák között. Ez leginkább a 3 belső kerületben figyelhető meg, nem meglepő módon ott, ahol a történelmi látványosságok találhatóak: San Marco, San Polo és Castello. Velence szépsége abban rejlik, hogy ténylegesen mindenhol víz van, ez nekünk teljesen szokatlan, hiszen Magyarországon ilyen cölöp város, történelmi látnivalókkal nem található. Kicsit hihetetlen, hogy mikre voltak képesek az emberek a korai századokban. Az időjárás sem az Olaszországra egységesen rámondott “jaj ott mindig meleg van”, illetve a magas vízállás is sokszor befolyásolja az ott élők mindennapjait.

1. Nap – Megérkezés Velencébe és szállás foglalás

Easy Jet-tel érkeztünk a Marco Polo reptérre, ahonnan busszal (oda- vissza 15 EUR) mentünk Velence utolsó kocsival megközelíhető pontjára, a Piazzale Roma-hoz. Szállásunk a Castello negyedben helyezkedett el természetesen sétáltunk, mivel eredetileg egy 20-25 perces út volt megadva googlemapsen. (Aki kicsit autentikusabb útvonalra vágyik, az mehet hajóval is a reptérről a Rialto hídig, azonban az ára kicsit borsos volt, mi ezért döntöttünk az olcsóbb és gyorsabb buszozás mellett.) A Piazzale Roma-tól mi fogtuk magunkat és elindultunk teljesen random, hogy megkezdjük az ismerkedést a várossal, tehát kicsit hosszabbra sikeredett a szállásig az út, mivel nem a Rialto hídon mentünk át San Marco kerületébe, hanem a sokkal délebbre található Ponte dell’ Academia (Ponte = híd) hídon). Persze emiatt sokkal többet láttunk a városból. Megálltunk vacsorázni, természetesen pizzát ettünk. Általánosan elmondható, hogy egy Margherita Pizza kb. 10 euró, egy cappuchino 4 euró és a “tányér díj” 2 euró/fő. (Olaszországban jellemző, hogy nem szervízdíj van, ami egy bizonyos százalék, hanem fix 2-2,5 Euro.)

Este, miután lepakoltunk a szálláson a Szent Márk téren nézelődtünk és a luxus boltok utcáján elsétáltunk újra a Academia hídig. Többször állítottak meg minket a “gondolás” –ok, biztos nagy élmény, de 80-100 EUR / óra, ami nekünk nem fért bele a büdzsébe.

2. Nap – Nézzünk meg mindent 1 nap alatt

Második napra az volt a terv, hogy bejárjuk az egész várost és minden amit látni fogunk igazából egy látványosság, hiszen számunkra az egész sikátoros, szűk utcás, hidas, csatornás rendszer nagyon tetszett.

Szóval mik is azok a látványosságok amiket mindenképp meg kell nézni?

Szent Márk tér, Szent Márk Bazilika és Múzeum, Dózse palota, San Marco Campanile, a Szent Márk Óratorony és a Sóhajok Hídja. Ezek egy kupacban vannak, a toronyba érdemes felmenni, mivel onnan nagyon jó a kilátás. Azért arra mindenki készüljön, hogy elég nagy a sor.

Rialto híd, ugyan engem nem nyűgözött le, mert rengetegen voltak rajta és így elveszett a varázsa, mindenképp érdemes megnézni. Arra figyeljen mindenki, hogy a Grand Canale-n nem lehet végig sétálni! Mi ebbe a hibába többször is, főleg az első napon, beleestünk, hogy kilyukadtunk a Nagy Csatornán, majd fordulhattunk vissza, mert nem folytatódott az út. (Amúgy tudunk térképet olvasni, csak szeretünk random fel és alá járkálni a városokban, ami itt Velenceben egy advanced level J .) A Grand Canale mentén rengeteg érdekes épület található, ehhez érdemes vaporettóra szállni. Csak hogy néhányat említsek: San Simeone Piccolo, Fondaco dei Turchi, Ca’ D’Oro, Palazzo Barbarigo, Santa Maria della Salute templom….

A halpiacot ne hagyjátok ki! Csak délig van nyitva, erre figyeljetek!img_1098.JPG

3. Nap - Burano

A Szent Márk tér közeléből indult a hajónk Burano szigetére. Az út majdnem másfél órás volt, azonban az a látvány ami ott fogadott igazán megérte. Burano a színes házairól ismert, amik amellett, hogy nagyon aranyosak, azért különlegesek, mert ténylegesen laknak benne. Engem mondjuk nagyon idegesítene a sok turista, de így, hogy én magam is az voltam, nagyon élveztem. Velence után egy sokkal szellősebb, zöldebb városkát láthattunk. Mivel este indult haza a gépünk és még a szállásra is vissza kellett érnünk a táskánkért, nem volt olyan sok időnk, megnéztük a házikókat, ettünk egy pizzát és mentünk is vissza a hajó állomáshoz. Oda vissza 15 eur volt a jegy, mindenképp megéri, mivel maga az út is érdekes, hiszen nagyon sok megállója van, többek között Lido szigete mellett is elhaladunk.

Ajándék vásárlási tippek: Muranói üvegből készült ékszerek, melyek nem is olyan drágák és tényleg nagyon jó minőségűek. 10 EUR- ból nagyon szép karkötőt vettem.

Ugyan kint ezek a boltok kínaiak által üzemeltetettek és itthon nem társítunk ezekhez akkora minőséget, de kint rengeteg táska bolt van, ahol igazi bőrből készült táskákat, pénztárcákat árulnak nagyon jó áron. Nem bírtunk ellenállni, mi is vettünk 1-1 szép táskát.

Ne feledjétek, kövessetek minket a facebookon és pinteresten is! :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peter100 2017.05.08. 12:28:32

Hogy teljes legyen a kép: nem számoltam, de szerintem ezerszám a mingránsok, akik igénytelenek, köpködnek, röhögnek, bandába verődve egymást fojtják a vízbe. Éjjel ne menjetek sehova, mert a torkotokhoz fogva a kést 50 vagy 100 euróst követel (bár már éjjel is járőröznek a katonák a belső sikátorokban is) Az összes lámpaoszlop-elektromos elosztószekrény szét van verve, szabadon a vezetékek, és a hosszabbítóba dugott hosszabbítok mindenütt - innen töltik (lopják az áramot) a telefonjaikat.
Szóval van látnivaló is, és kerülni való is. Mi a gyerekekkel akartunk visszamenni, de majd máskor.