5 Nap a Városban

5 Nap Bangkok-ban!

2017. március 05. - szecsenyijuci

Izgatottak vagyunk, hiszen ahogy ígértük, ezen a héten Ázsia felé vettük az irányt! Követtétek a Facebook-on merre jártunk? Ha nem, az sem baj, most lássuk részletesen: Hogyan tölts el 5 napot Bangkokban!

A városról röviden

Mielőtt Bangkokba utazunk, nem árt tudni néhány dolgot a városról. Először is, nagyon Ázsia. Az a turista, aki nem szereti elhagyni a komfortzónáját, nem fogja jól érezni magát Bangkokban. Óriási forgalom, pici emberek, felhőkarcolók és szegénynegyed, árudömping és helyenként nélkülözés. A szélsőségek városa. A száraz évszak novembertől áprilisig tart, igyekezzünk ekkorra időzíteni a látogatásunkat.

A közlekedés meglehetősen kaotikus: rengeteg robogó, taxi, tuktuk, füst és szmog, a hajók csak úgy cikáznak a várost kettészelő Csao Phraya folyón. A közlekedés baloldali, sok a baleset és a dugó, turistaként csak akkor béreljünk autót, ha bátrak vagyunk, inkább taxizzunk. A bangkoki utcakép rendkívül színes, sok a piac, az árus és a thai masszázs. Óvatosan az utcai kajálásokkal, a higiénia nem éppen az európai gyomornak megszokott szinten van.

A város hivatalos neve a világ leghosszabb városneve, le is írom ide thai-ul, hogy barátkozzatok ezekkel a gyönyörű betűkkel: กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถานอมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์. A jelentése röviden: „Angyalok városa”.

A thai ember ugyanolyan sokarcú, mint a város maga. A buddhista vallás arra tanítja, hogy minden nap cselekedjen valami jót, törekedjen mások segítésére, és mindemellett elégedjen meg azzal, ami neki jutott az életből. Rendkívül udvarias, összetett kezeivel meghajol minden köszönésnél. Turistaként viszont nem lesz egyszerű dolgotok a thai emberekkel. Ne dőljetek be senkinek, csak tettetik, hogy értenek angolul (tisztelet a kivételnek). Sok türelemre lesz szükségetek, és egy kis activity skill-re. Egy dolgot tudnak csak angolul, jól lehúzni a turistát. Ha beszállsz egy taxiba vagy tuktuk-ba, biztos nem a legrövidebb úton fog vinni, és tuti nem annyit fog kérni, mint amennyit a taxióra mutat. Egyébként alkudni mindenhol kötelező, pont úgy, mint borravalót adni. De meg fogtok lepődni, mennyire olcsó a város.

Nekem hatalmas élmény volt. Hogy nektek is az legyen, megmutatom, hogy mit nem szabad kihagyni, ha 5 napra mentek Bangkokba.

Első Nap: Vacsi és pihenés

Mivel az utazás több, mint 15 órát vesz igénybe, nagy valószínűséggel az első napon a szállás elfoglalása után már csak egy vacsorára lesz energiánk egy hangulatos thai helyen. Vacsora közben számos étteremben látványos táncbemutatóban is részünk lehet, fantasztikus jelmezekbe öltözött táncosokkal, zenészekkel, thai box-szal.

Második Nap: Arany Buddha templom, Fekvő Buddha Templom, Dinner Cruise

Nyakunkba vesszük a várost, első megállónk a Wat Traimit, vagyis az Arany Buddha temploma. Nem csalás, nem ámítás, a szobor 5,5 tonna színaranyból készült. A képeken is látszik, hogy a buddhista kultuszban milyen nagy szerepe van az adományozásnak, minden templomot virágok, illetve pénz díszít.

A fekvő Buddha-szobrot a Wat Pho kolostorban találjuk, Bangkok legöregebb és legnagyobb templomában. A 43 méter hosszú Buddha-szobor lenyűgöző látvány, még a talpa is igazgyöngyökkel van kirakva.

De nemcsak erről híres a hely, körbejárva a szentélyeket, 91 sztúpát (buddhista emlékek), és legalább ezer Buddha ábrázolást számoltam össze, valamint itt található egy híres masszázs iskola is.

Esti programként fantasztikus élmény Bangkok fényeit a folyóról megcsodálni, kicsit luxus, de megéri, kb 1500 baht-ért 2 órát hajókázhatunk. All you can eat fogyasztás, elő zene és tánc, de ami a legjobb (legalábbis nekem, mert én függő vagyok) a korlátlan sushi fogyasztás a sushi bárból!

Harmadik Nap: Hajnal templom, Királyi Palota, Asiatique pláza

Reggeli programunk a Wat Arun, vagyis a Hajnal templom, mely arról kapta a nevét, hogy a nap első sugarai ezt a szép, khmer stílusú alkotást érik először a Csao Phraya folyó partján. Szűk és meredek lépcsőin felmászhatunk, hogy közelebbről is megnézzük a porcelánnal bevont épületet, tényleg szépen csillog a napsütésben.

Bangkok leghíresebb látnivalója a Királyi Palota, ennek megfelelően rengetegen jönnek el ide. A thai-ok valóban rajonganak uralkodójukért, különösen a néhai király, a 88 éves korában elhunyt IX. Ráma miatt jönnek, hogy leróhassák kegyeletüket. A hivatalos gyász fél évig tart, rengeteg helyen találkozhatunk a néhai király portréjával, tiszteletből pedig gyászszalagot illik kötni még a turistáknak is.

A palota falai között tekinthető meg a legszentebb Buddha szobor, a mindössze 75 cm nagyságú Smaragd Buddha, melyet jade kőből faragtak. Mindenhol arany és színes mozaikok, virágzó lótuszok, szemet kápráztató látvány.

Tipp: Nem szabad „szexis” ruhában belépni a szent helyekre, úgyhogy vásároljunk vagy béreljünk kendőket, amik mindent eltakarnak.

06_asiatique_the_riverfront_a_modern_night_market_bangkok_thailand_large.jpg

Estére jöjjön a lazítás, az Asiatique pláza Bangkok egyik legújabb és legfelkapottabb éjjeli bazára. A pláza négy tematikus “kerületre” van osztva, hogy mindenki megtalálja, ami neki kedves. Vannak előadások, kézműves és souvenier boltok, divat boutique-ok és éttermek, bárok. Ha viszont valami igazán thai különlegességre vágytok, akkor a Calypso cabaret show-t ne hagyjátok ki! Nagyon színvonalas műsor, gyönyörű transznemű lányokkal (igen, eredetileg fiúk voltak). A jegyek jó előre elfogynak, úgyhogy érdemes online foglalni!

A folyópart is nagyon hangulatos, érdemes felülni az óriáskerékre és ha szeretnétek kipróbálni az utcai kajákat, akkor azt itt biztonsággal megtehetitek (letesztelve)! A választék nem semmi.

Negyedik Nap: Úszó piac, Kwai folyó

Ha már Thaiföldön vagyunk, ne csak Bangkok-ot lássuk! A negyedik napon az első program egy órára Bangkoktól a Damnoen Saduak úszó piac, ami az én személyes kedvencem, hiszen imádom a piacok sokszínűségét, és a hihetetlen ázsiai gyümölcsöket. Érdemes csatlakozni egy túrához (Bangkokból indulnak), és korán érkezni, mert később nagy a tömeg. A túrák első megállója egy kis helyi kókusz- és orchidea farm, majd 20 perc motorcsónakázással jutunk el a piacig, közben a helyiek házait mutatják meg nekünk.

A piacra érkezve lehetőség van megkóstolni a csónakokban főtt tésztaételeket, alkudni a banánra, és sétálgatni a végeláthatatlan butiksorokon.

A délután folyamán menjünk tovább a burmai határ közelébe, a trópusi esőerdő vidékére, a híres-hírhedt Kwai folyóhoz. A második világháború idején a japánok hadifoglyaikkal itt építették fel a filmből ismert hidat és vasútvonalat. Az embertelen körülményeket egy kis emlékmúzeumban örökítették meg, amit az egykori fogolytábor helyszínén hoztak létre. Innen csak egy ugrás a híd, ami önmagában sokkal kisebb, mint gondoljuk, de egy élmény rajta végigsétálni. Főleg ha jön a vonat (leginkább cammog), amire a turisták felugorhatnak a híd egyik oldalán és leszállhatnak a másikon.

Esti program: thai masszázs! A szállodákban sincs horror áron, én 2 óráért csak 550 baht-ot (4500 forintot) fizettem.

Ötödik Nap: Bang Pa-in, Ayutthaya, Lopburi

Az utolsó napunk során szintén mozduljunk ki Bangkok zsúfoltságából, hogy valami új élményben lehessen részünk. Erre a napra érdemes kocsit bérelni, de csatlakozhatunk valamelyik túrához is. Első megállónk a 60 km-re Bangkoktól elhelyezkedő Bang Pa-in palotaegyüttes, a thai királyok nyári rezidenciája. Az európai design kicsit meglepő, viszont a kert és a kínai rezidencia páratlan szépségű. Körülbelül két óra alatt bejárható a palota, szóval induljunk is tovább Ayutthaya-ba, ahol újraéled a történelem.

Ayutthaya az UNESCO világörökség része, évszázadokon keresztül az ázsiai civilizáció központja volt. Mára már csak romokat találunk itt, melyek bejárására biciklivel, kisvonattal, vagy amit én javasolok; elefántháton van lehetőség. Ayutthaya 1350 és 1767 között Sziám fővárosa volt, majd a burmaiak megtámadták és felégették.

Ne hagyjuk ki a világ egyik leghatalmasabb ülő Buddha-szobrát, illetve a fával benőtt Buddha-fejet. Igazán autentikus élmény a trópusi környezetben itt sétálgatni.

Az utolsó megálló, mielőtt visszatérnénk Bangkokba, Lopburi városa. Jól gondoljuk át, hogy szeretnénk-e ide ellátogatni, ugyanis a város az úgynevezett Majom-Templomról híres, és aki nem rajong a szőrös kis állatkákért, annak nem lesz akkora élmény. Vigyázzunk, mert minden fényeset ellopnak, és előszeretettel felmásznak ránk. A harapásuk azonban a veszettség miatt nagyon veszélyes lehet.

Ez lett volna a mi öt napos kalauzunk Bangkokban, reméljük élveztétek a kalandozást. Ha már Thaiföldön vagytok, és teljesítettétek az útikönyvek „kötelező” részeit, ne felejtsétek el megtoldani az utazást még minimum öt nap tengerparti pihivel!

Ami kimaradt: a rovar piac... ahhoz nem volt gusztusom :D

Ami nélkül ne menj haza: selyem sálak!

Jövő héten újabb várost fedezünk fel: irány Lisszabon!

Kövessetek minket Facebookon, hiszen hétfőtől péntekig már láthatjátok, merre járunk Lisszabon-ban: facebook.com/5napavarosban

Nézzetek rá a Pinterest oldalunkra is, ahol csokorba szedjük mindig, az adott heti képeinket: hu.pinterest.com/5napavrosban/

Ide pedig írjátok le kommentbe, hogy szerintetek mi maradt ki, és Ti milyen élményekkel jöttetek haza Bangkokból!

A bejegyzés trackback címe:

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ezt adta nekünk Thaiföld! 2017.03.09. 09:26:30

The Epic Gust Életünk első közös fél éve után egy másikba vágtunk bele többezer kilométerrel odébb, Thaiföldön. Idén télen pedig másodjára töltöttük odaát a telet, mert az első alkalom után éreztük, csodára bukkantunk. Miféle csodára? Összefogla...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nazareus 2017.03.09. 11:42:16

Két hozzáfüznivaló:
1. A taxisok általában nem vágják át a turistát, kivéve a hiénákat (na jó, de az mindenhol a világban). És persze hol gyülekeznek a hiénák? A turistahelyek körül. Érdemes picit arrébb menni és máris találunk normális taxist. A tuktuk-os viszont biztos többért visz el, mint amennyiért helyit vinne.

2. A hid a Kwai folyón dögunalmas. Persze akit megérint a történelem szele, annak lehet izgalmas, de jó ha tudjuk, hogy ez nem az a hid, amit a foglyok épitettek - az már nem létezik, csak ez az eredetitöl kb. 500 méterrel arrébb levö hid.

Billy Pilgrim 2017.03.09. 13:12:41

"5 napot eltölteni egy idegen ország, idegen városában sokaknak kihívást jelent. Vagy azért mert túl hosszú ez az idő, és hamar eljön a "mi mást lehet még itt csinálni" érzés, vagy túl kevésnek érezzük, és nem tudjuk eldönteni, miket nézzünk meg. Saját tapasztalataink alapján a világ legkülönbözőbb városaiba invitálunk titeket, és megmutatjuk, hogy tölthettek el ideálisan 5 teljes napot. "

Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az 5 napos bangkoki menetrendből kettőnek zéró köze van a városhoz, az első meg az érkezésből áll :D

A legnagyobb turistakliséket sikerült sorbarendezni (jópárat ki is hagyni), olyan baromságokkal megtűzdelve, miszerint 550B nem sok 2 óra masszázsért (a sima, de profi masszázs standard 200B/óra áron megy még a fővárosban is) meg hogy saját autó nélkül egy napba beleférhet a 4-5. napon felsorolt látnivalók összessége.

Damnoek Saduak mondjuk pont annyira autentikus thai élmény, mint amikor a dagadt német turistákat kibuszoztatják Bugacra megnézni az ostorpattintgató, bőgatyás lovasokat a Puszta Ötösön. és aztán beterelik őket a fehérre meszelt falú csárdába gulyást zabálni.

Ez egy nagyon szar cikk lett, még abban sem vagyok biztos, hogy a szerző valóban járt Bangkokban, annyi baromság van benne.

villgabor 2017.03.09. 13:16:32

@Billy Pilgrim: Köszönjünk a (majdnem) építő jellegű kritikát. Sehol nem ígértük, hogy nem turista helyekről lesznek tippek. De kíváncsian várjuk a saját 5 vagy akár több-kevesebb napos utazási tippedet, akár ide kommentbe, akár indíthatsz hozzá egy saját blogot is :)

szecsenyijuci 2017.03.09. 13:24:08

@Billy Pilgrim: Köszi a kritikát, érdekes a stílusod :) tényleg jártam Bangkokban, mint ahogy azt a képen is látod. Mivel csak 5 napom volt, ezek voltak a benyomásaim, de nyilván vannak nálam sokkal tapasztaltabb utazók, mint ahogy Te is, akik nem csak a turistakliséket ismerik, és nincs abban semmi rossz ha megosztják itt a blogon. A masszázs árát a magyarországi viszonyokhoz képest találom olcsónak.

KundK 2017.03.09. 14:43:32

Az elefántháton utazás biztos nagy élmény, de milyen áron? Sajnos ez az állatkínzás támogatása. :(

szecsenyijuci 2017.03.09. 14:54:41

@KundK: Egyetértek, de sajnos ez még mindig a "legkegyesebb" dolog, amit Thaiföldön tapasztalatam. Sokkal durvább volt látni, ahogy a begyógyszerezett, alig mozgó tigrisekkel fotózkodtak a kínai és orosz turisták, akik egy olyan rövid láncon voltak a kőhöz kötözve, hogy alig tudtak felegyenesedni... Vagy ahol pénzért lehetett az apró majmokat fogdosni. :/